Fitness
29 styczeń 2013
Chcesz poprawić swoją kondycję, uwielbiasz taniec, a jednocześnie zależy ci na ujędrnieniu wszystkich grup mięśniowych? Postaw na fat burning – różnorodne układy choreograficzne, które pozwolą ci zrzucić zbędne kalorie i wieloaspektowo zadbać o sylwetkę.
Zapisujesz się na areobik i po krótkim czasie zaczynasz się najzwyczajniej nudzić? W końcu w kółko te same powtarzane ćwiczenia nikomu nie przysporzyłyby radości. Wybierz zatem trening, który jest niemonotonny, należy do grupy zajęć areobowych, a jego intensywność i zmienność wykonywanych czynności, a także nieskomplikowane układy choreograficzne zdecydowanie świadczą o jego atrakcyjności.

Fat burning czyli …
… zajęcia wytrzymałościowe, wzmacniające i poprawiające kondycję fizyczną. W trakcie treningu pracują mięśnie ramion i nóg. Dzięki licznym powtórzeniom ćwiczenia mięśni zyskują na intensywności, a układ oddechowy i krążeniowy zostają wzmocnione. Nawet jeżeli nie lubisz wysiłku fizycznego, a uwielbiasz taniec, to rozwiązanie w sam raz dla ciebie – pozyskasz energię do dalszego działania i w łatwy, przyjemny sposób zadbasz o swoją formę oraz sylwetkę.



Jak wygląda trening?
Trening rozpoczyna się 10-15 minutową rozgrzewką, by przygotować serce do pracy w szybkim tempie. Główne ćwiczenia trwają około 40 minut, mają za zadanie utrzymanie tętna na stałym poziomie, ciśnienie krwi powinno być podniesione, ale stabilne. Pamiętaj, że dopiero po 30 minutach twój organizm czerpie energię z tkanki tłuszczowej, a zatem twój trening powinien trwać przynajmniej 30 minut, byś zaczęła spalać tłuszcz. Układ taneczny poznaje się w partiach, by łatwiej było zapamiętać jego poszczególne sekwencje. Nie powinien on być trudny do zapamiętania. Oczywiście wszystko zależy od osób, które uczęszczają na zajęcia – od ich pamięci oraz zdolności koordynacji ruchowej. Instruktor ma za zadanie dostosować poziom wykonywanych ćwiczeń do możliwości uczestników zajęć. Trening kończy się ćwiczeniami wzmacniającymi, ćwiczeniami mięśni brzucha oraz stretchingiem. Oczekiwane efekty powinnaś osiągnąć, jeżeli będziesz ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu.
Godzina ćwiczeń o umiarkowanej intensywności to około 600 spalonych kalorii.

Jarosława Wylotek
Ilość wyświetleń: 3547

Powiązane artykuły


Google+ Obserwuj w Google+