Bądź fit z crossfit!
5 lipiec 2013
Crossfit to program treningowy, który staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Moda na tę formę aktywności przybyła do nas z USA, gdzie została opracowana przez Grega Glassmana.
Z treningu crossfit korzystają m.in. duńscy żołnierze Królewskiej straży, amerykańscy kadeci szkół policyjnych czy drużyna baseballu Miami Marlins.

Na czym to polega?
Główną ideą crossfitu jest jak największe zmęczenie w jak najkrótszym czasie. Zaletą tej dyscypliny jest różnorodność, paleta ćwiczeń, które wykonuje się podczas treningu jest bardzo szeroka: skakanie, podciąganie na drążku, pompki, dźwiganie, bieganie, przysiady. Crossfitowy workout może więc może być bardzo urozmaicony, najważniejszy jest czas i tempo. Dlatego swoją przygodę najlepiej zacząć z trenerem personalnym, który nie pozwoli ci na zbyt długą chwilę oddechu i będzie pilnował, żeby wszystkie ćwiczenie były wykonywane prawidłowo. W Warszawie powstają siłownie nastawione wyłącznie na zapalonych crossfiterów, ale możesz wybrać również grupowe zajęcia oparte na metodzie crossfit organizowane w wielu fitness clubach.

Rezultaty
Efekty tego rodzaju treningu to przede wszystkim poprawa kondycji, sprawności siły i szybkości. Dzięki dobrze skomponowanym zestawom ćwiczeń możesz rowijać wszystkie partie mięśni. Rezultatem jest też olbrzymie zmęczenie, ale jeszcze większa satysfakcja! A to wszystko w ciągu zaledwie 20 minut treningu.

Crossfitowy "slang"
Jeśli zainteresowaliście się crossfitem, warto zapoznać się z paroma określeniami, które możecie usłyszeć w świecie crossfiterów.
WOD- workout of the day- trening dnia
Set - seria
Squaw - przysiady z obciążeniem
Burpees - padnij-powstań-wyskocz
Tureckie wstawanie - przejście z pozycji leżącej (na plecach) do stojącej, z ciężarkiem w wyciągniętej ręce
Pompki hinduskie - nogi szeroko rozstawione, biodra wysoko
Box jumps - wskoki na podwyższenie

photo/fitasf.com


Crossfit to naprawdę świetna forma treningu, jeśli nudzą cię godziny spędzone na rowerku czy bieżni spróbuj tego krótkiego wydolnościowego treningu, a na pewno nie pożałujesz.

Jeśli spodobała ci się idea crossfitu więcej informacji przeczytasz na blogu, zapraszam.

Laura Kunczik, autorka bloga: fat-less.blogspot.com

Ilość wyświetleń: 4535






Google+ Obserwuj w Google+