Fitness
4 styczeń 2013
Szukasz techniki fitnessu, która pozwoliłaby ci nie tylko wyćwiczyć twoje ciało i nadać mu elastyczności, lecz także zależy ci na harmonii ducha oraz osiągnięciu wewnętrznego spokoju? A do tego nie zamierzasz poświęcać na to wiele czasu? Wyobraź sobie zatem, że połączysz te dwa, wydawałoby się odrębne, cele – zadbasz o swoją sylwetkę i uzyskasz równowagę umysłu. Jak to zrobić? Poznaj technikę Bodyart, która łączy w sobie troskę o umysł i ciało.
Fitness zapewne kojarzy ci się często z wielokrotnymi, regularnie powtarzanymi ćwiczeniami, co może sprawić, że szybko zmęczysz się daną techniką, ponieważ odczujesz nużącą cię monotonię. Ponadto zazwyczaj na sali twojego klubu sportowego przeważającą rolę pełnią ćwiczenia siłowe (TBC, ABT itp.). Technika Body Art to przede wszystkim propozycja dla osób oczekujących czegoś więcej, a jednocześnie zabieganych, które chciałyby udać się na zajęcia ruchowe łączące w sobie wiele elementów.
Oczekujesz zajęć ciekawych, różnorodnych, które ujędrnią i zrewitalizują twoje ciało, jak również pozwolą ci się odprężyć i odciąć, choćby na chwilę, od zgiełku życia codziennego? Techniki fitnessu z grupy Body & Mind mają właśnie takie zadanie. Zwolennicy Body & Mind uważają bowiem, że nie da się odłączyć umysłu od ciała i tylko razem, kiedy będą one współpracować ze sobą, uda się w pełni wykorzystać wszystkie możliwości treningu. Istotna jest bowiem jakość, a nie ilość ćwiczeń. Nie musisz, więc nieustannie przebywać na siłowni czy wykonywać szeregu żmudnych pozycji, uczęszczając na wiele zajęć, które stawiają nacisk na poszczególne partie ciała. Body Art to technika aktywizująca wszystkie partie mięśni (trenują różne grupy mięśniowe jednocześnie) i tym samym znakomita metoda relaksacyjna. Łączy w sobie m.in. pilates, jogę i techniki oddychania.

Dla kogo?
W zasadzie jest to technika dla każdego. Nie istnieją żadne przeciwskazania. Ćwiczyć może dziecko, nastolatek, dorosły, jak i osoba starsza (po 60. roku życia). To jedna z nielicznych technik fitnessu, gdzie możesz bezstresowo uprawiać aktywność będąc w ciąży, czy mając problemy z kręgosłupem lub nadciśnienie. Jeżeli natomiast dokuczają ci migreny czy dolegliwości stresogenne, takie jak bóle żołądka, czy bóle głowy albo problemy z trawieniem – to także rewelacyjna metoda złagodzenia bólu lub nawet całkowitego pozbycia się uporczywych dolegliwości.

Jak wygląda trening?
Trening rozpoczyna się 10 minutową rozgrzewką aerobową oraz nauką techniki oddychania. Zajęcia główne trwają ok. 30-40 minut, w trakcie których wykonywać będziesz połączone ze sobą ćwiczenia bazujące na właściwym, indywidualnym tempie twojego oddechu, którego z pewnością szybko się nauczysz – pozwoli ci ono dotlenić organizm i pozbyć się nadmiaru stresu. Kluczową sprawą jest nauka techniki wykonywania poszczególnych pozycji, które opierają się przede wszystkim na kontrolowaniu równowagi ciała, rozwijając zdolności ruchowe, które są dla nas naturalne. Na końcu możemy się spodziewać 5-10 minutowych ćwiczeń oddechowych.

O czym pamiętać?
Zajęcia trwają zazwyczaj 1 godzinę. Pamiętaj o zabraniu ze sobą sportowego stroju, w którym będzie ci wygodnie i który nie będzie utrudniał wykonywanych przez ciebie ruchów. Zazwyczaj ćwiczy się na boso lub w skarpetkach, a zatem nie musisz inwestować w specjalistyczne obuwie.

Jaki jest cel ćwiczeń?
Celem ćwiczeń jest poprawa sylwetki, a także większa świadomość ciała. To również skuteczna metoda walki z nadwagą, ponieważ wykonywane pozycje pomagają przyspieszyć przemianę materii. Jest to technika o średniej intensywności, jednakże skrupulatnie wykonywane pozycje mogą przynieść podobne odczucie zmęczenia jak po treningu siłowym. Twoje ciało stanie się gibkie, „lekkie”, pełne gracji i wdzięku, a także lepiej ukrwione i ujędrnione, co z pewnością przyniesie ci również komfort psychiczny. Natomiast techniki relaksacyjne wprawią cię w dobry nastrój i zmotywują cię do dalszych działań, niekoniecznie związanych już z dbaniem o swoją formę.

Jarosława Wylotek
Ilość wyświetleń: 3625

Powiązane artykuły


Google+ Obserwuj w Google+