Dieta
14 listopad 2014
Przychodzi w roku taki czas, kiedy dni stają się coraz krótsze, zimniejsze, a my odczuwamy ciągłą potrzebę na „coś słodkiego”. Czas, w którym coraz więcej jest spotkań przy kawie i ciastkach, a aktywność fizyczna zostaje sprowadzona do biegania od sklepu do sklepu w poszukiwaniu świątecznych prezentów, bo przecież „pod kurtką nie będzie widać przybywających kilogramów”.
Zastosuj się do poniższych porad, a z twojej noworocznej listy zniknie królujące od lat postanowienie: „schudnąć”.

Bądź aktywna!
O korzyściach płynących z regularnej aktywności fizycznej nie musimy nikogo przekonywać. Nie szukaj wymówek: „bo zimno”, „bo ciemno”, „bo się nie chce”. Znajdź najlepszą dla siebie formę sportu i...do dzieła! Wystarczą już trzy 45-minutowe treningi w tygodniu, żeby zauważyć znaczącą różnicę! Sport może być świetną zabawą, sposobem na odreagowanie ciężkiego dnia w pracy i drogą do świetnego samopoczucia. Możliwości jest wiele. Jeśli nie możesz się zmobilizować - kup miesięczny karnet do klubu fitness lub znajdź kogoś, kto będzie ćwiczył razem z tobą. Wolisz ćwiczyć w domu? Nic prostszego! Kręć hula- hopem, rozciągaj się, tańcz. Pamiętaj, że sport to nie tylko regularne ćwiczenia. Wybierz schody zamiast windy, spacer zamiast jazdy samochodem, chodzenie w pracy zamiast biernego siedzenia przed laptopem, a twoje ciało na pewno odpłaci ci się szczupłą sylwetką i jędrną skórą.

Podkręć metabolizm!
Na sklepowych półkach warzywa i owoce nie są już tak dostępne jak latem, dlatego zimą częściej sięgamy po dania mięsne, tłuste sery, słodycze czy kaloryczny alkohol. Co zrobić, by tak zbilansować naszą dietę, by nie przytyć oprócz oczywistego -regularnych posiłków czy wypijania minimum 1,5 litra płynów dziennie? Udowodniono, że jedzenie zimnych potraw dodatkowo wyziębia organizm, przez co, co prawda – spalamy więcej kalorii, jednak z drugiej strony, szybciej robimy się głodni, „nadrabiając” z nawiązką. Najlepszym rozwiązaniem jest więc spożywanie potraw ciepłych. Przykładowo – na śniadanie - owsianka z bakaliami. Obiad? Chude mięso wołowe lub ryby, zawierające drogocenne kwasy omega 3,świetnym rozwiązaniem są także mrożonki warzywne, z których możemy przygotować aromatyczną zupę, a jeśli wyjmiesz z lodówki produkty na kolację minimum godzinę przed jej podaniem – bądź pewna, że taki posiłek będzie nie tylko zdrowszy, ale i smaczniejszy. W okresie zimowym warto także zwrócić szczególną uwagę na zawartość witaminy C w diecie, aby wzmocnić odporność organizmu na czyhające wszędzie choroby. Nie unikaj więc natki pietruszki, cytryny, papryki czy kiszonych ogórków. Uśpiony w okresie zimowym metabolizm warto też podkręcić rozgrzewającymi przyprawami jak chili, curry, cynamon czy goździki. Nie musisz jednak odmawiać sobie wszystkiego. Słodycze zastąp przygotowanymi własnoręcznie ciasteczkami owsianymi z miodem i bakaliami czy równie smacznymi suszonymi morelami i żurawiną, a twój organizm będzie działał na najwyższych obrotach, oszczędzając przy tym sylwetkę.

photo/jmfitness.com


Jeśli więc szukasz sposobu na utrzymanie szczupłej figury i jędrnego ciała przez cały rok to dwa podstawowe elementy – aktywność fizyczna i zbilansowane żywienie to sprawdzona recepta na sukces. Baw się przyrządzaniem zdrowych, wypełnionych po brzegi witaminami posiłków, delektuj się zimowym krajobrazem wychodząc na długie spacery, tańcz, rozciągaj się, każdy wysiłek się liczy. Dbaj o siebie przez cały rok, a nie będziesz musiała martwić się o to, jak zaprezentujesz się latem na plaży, bo będziesz przez cały rok w pełni zdrowia, w formie i...w świetnym humorze!

Katarzyna Skowyra
Ilość wyświetleń: 1963

Powiązane artykuły


Google+ Obserwuj w Google+