Fitness
14 styczeń 2013
Twoje postanowienie noworoczne to więcej ruchu i niższa waga? W takim razie co powiesz na bardzo intensywny trening, bieganie za piłką i wymachiwanie rakietą przez co najmniej godzinę? Gra jest warta świeczki, bo możesz spalić nawet do 800 kalorii!
Squash to młoda dyscyplina sportowa, a jego historia jest ciekawa, gdyż został wymyślony przez londyńskich więźniów, którzy zwyczajnie z nudów zaczęli odbijać piłeczkę od ściany więziennej celi. Stosunkowo niedawno zyskał popularność w Polsce, bowiem istnieje dopiero ok. 10 lat i zainteresowanie tą dyscypliną stale rośnie. Skąd ta popularność? Squash znakomicie wpływa na siłę i wytrzymałość ciała, do jego uprawiania wcale nie potrzebujesz dużo siły, ważniejsza jest dynamika, gibkość i spryt. Regularny trening może zdziałać cuda: poprawia siłę i wysmukla mięśnie ud, pośladków, łydek, pleców i brzucha, czyli partii ciała które najbardziej ucierpiały z powodu siedzącego trybu życia. Jest również dobrym treningiem cardio.

Sprzęt
Rakieta do squasha jest podobna do tenisowej, jednak ma dłuższą rączkę i mniejszą główkę. Dzięki temu możesz wykonywać mocniejsze i bardziej agresywne uderzenia. Rakietę dobiera się pod kątem wagi i umiejętności zawodnika. Dla początkujących polecane są rakiety cięższe - dają mocniejsze uderzenie, są bardziej stabilne oraz mniej drgają. A co za tym idzie - masz nad rakietą lepszą kontrolę. Są różne rodzaje piłek, a każda jest odpowiednio oznaczona – dobiera się je w zależności do poziomu graczy.
Jeśli chodzi o obuwie – musi być wygodne i przyczepne, aby uniknąć kontuzji. Na wielu kortach są wymagania, by unikać obuwia z czarną podeszwą, gdyż zostawiają one ślady na nawierzchni.

photo/essexstudent.com


Żelazne zasady
Squash to bardzo dynamiczny i wyczerpujący sport, dlatego nigdy nie zaczynaj gry bez odpowiedniego przygotowania do wysiłku. Obowiązkowo musisz mieć ze sobą wodę bądź napój izotoniczny, aby szybko uzupełniać płyny podczas przerwy.
Squash jest wspaniałą alternatywą dla tych, którzy szukają aktywnego zajęcia na zimowe dni. Cykliczny trening raz, bądź dwa w tygodniu może przynieść rewelacyjne efekty. Zasady są proste, a szybko można osiągnąć poziom, w którym rozgrywka dostarczy ci dużo przyjemności i dobrej zabawy. W takim razie, może zamiast iść na kawę z przyjaciółką bądź chłopakiem, idźcie na kort? Na pewno poprawicie swoją sylwetkę i samopoczucie!

Ceny: wahają się w zależności od miejsca i godziny (np. przedpołudniowe są niższe), kort można wynająć już od 35zł/1h

Paulina Nowak
Ilość wyświetleń: 4430

Powiązane artykuły


Google+ Obserwuj w Google+