Wpływ ćwiczeń na skórę
16 styczeń 2014
Ciężko ci zmotywować się do aktywności fizycznej? Mało kto wie, że sport "dba" nie tylko o twoją figurę, ale i świetną kondycję skóry. Może dzięki tej informacji chętniej ruszysz na siłownię, basen czy fitness…
Większość z nas decyduje się na uprawianie sportu, aby zrzucić kilka zbędnych kilogramów. W ten sposób można jednak łatwo „upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu”. Regularne ćwiczenia nie tylko poprawiają naszą kondycję, samopoczucie, pozwalają stracić na wadze oraz zmniejszają ryzyko zachorowania na raka. Przede wszystkim jednak poprawiają wygląd naszej skóry! Dowiedz się w jaki sposób!

Przyśpieszone krążenie krwi: powoduje, że więcej składników odżywczych trafia do poszczególnych tkanek; także skóry, dzięki czemu jest ona odżywiona i dotleniona.

Usuwanie toksyn: Prawdą jest, że ćwiczenia nie spełniają tej roli w takim samym stopniu jak wątroba, ale dzięki wzmożonej cyrkulacji tlenu i przepływie krwi w organizmie po solidnej porcji wysiłku zapewniamy sobie efekt detoksu. Proces termoregulacji, czyli pocenie się, pozwala zaś zredukować ilość wolnych rodników odpowiadających za szybsze starzenie się skóry oraz zatykanie porów.

Redukcja stresu: Badania pokazują, że gruczoły łojowe w skórze są pobudzane do wzmożonej pracy przez kortyzol, czyli hormon stresu. Ćwiczenia redukują jego poziom do minimum, co ułatwia walkę z takimi chorobami skórnymi jak np. trądzik.
photo/shape.com


Lepszy sen: Aktywność fizyczna niweluje problemy z zaśnięciem oraz sprawia, że nasz sen jest spokojniejszy i głęboki. Dzięki temu następnego dnia nie musimy martwić się o worki pod oczami!

Uwaga!
Osoby z chorobami skóry powinny odpowiednio zabezpieczać ją podczas ćwiczeń. Zaleca się używanie kremów do twarzy, które tworzą idealną barierę ochronną. Jest ona przydatna np. w przypadku nadmiernego pocenia się, ponieważ pot zawiera sól, która może zaostrzyć zmiany trądzikowe. Aby pot zbyt długo nie zostawał na naszym ciele, wysuszając skórę, od razu po wysiłku fizycznym należy wziąć prysznic. Zaraz po nim zaleca się nawilżenie całego ciała balsamem – rozgrzana wysiłkiem i dotleniona skóra lepiej wchłonie zawarte w nim substancje nawilżające i odżywcze. Natomiast podczas ćwiczeń na słońcu trzeba pamiętać o używaniu kosmetyków z filtrami UV. Polecamy np. krem Anthelios XL 50+ firmy La Roche-Posay (50ml kosztuje około 68zł). Preparat ten szybko wysycha, a dzięki lekkiej formule nadaje się do stosowania pod makijaż. Jest odpowiedni do stosowania zarówno latem, jak i zimą na nartach.

Tekst: D.M., pochodzi ze strony: www.beutybook.pl
Ilość wyświetleń: 2444






Google+ Obserwuj w Google+