Fitness
4 marzec 2013
Chciałabyś urozmaicić swój trening, wzbogacić go o różne techniki ruchu, podążając jednocześnie za tym, co jest na czasie. Przedstawiamy światowy hit: fascynujący aerobik dla kobiet żądnych wrażeń.
Tae-Bo to rewelacyjny trening dla wymagających - osób, które dość szybko odczuwają znużenie przy nieustannym powtarzaniu tych samych ćwiczeń. Ta technika łączy w sobie samoobronę, boks i … taniec. Wydaje się, że jest to mieszanka wybuchowa: inspiracja baletem, w tle współczesna muzyka hip-hop, pozycje karate, które tworzą spójną całość.

Jaka filozofia?
Nazwa Tae-Bo jest skrótem pięciu wartości, które przyświecają tej technice. T – total (razem), A – awareness (świadomie), E – excellence (doskonale), B - body (ciało) i O - obedience (posłuszeństwo). Trening nie polega na mechanicznym wykonywaniu ćwiczeń, nasączony jest on sporą dawką filozofii. Głównym założeniem jest, by umysł pozostał w równowadze z ciałem, a zatem wybierając się na Tae-Bo nauczysz się także je kontrolować. Ta mentalna komunikacja sprawi, że pozyskasz świadomość wykonywanych ruchów oraz przepływającej energii.

Na czym polega?
Ćwiczenia czerpią głównie z elementów technik bokserskich. Możesz spodziewać się zdecydowanych ruchów, takich jak kopnięcia czy ciosy, a także podskoki, realizowane w rytm muzyki. Dynamika treningu jest dość spora. Intensywność zajęć zależy od poziomu kondycji ich uczestników. Nie obawiaj się, że nie nadążysz, Tae-Bo nie jest zaawansowaną formą fitnessu. Ćwiczenia te nadają się dla każdego. Zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Nawet dla tych, którzy mieli długi przestój w wykonywaniu jakiejkolwiek formy ruchu.

photo/womansday.com

Jakie korzyści?
To zdecydowanie odpowiednia forma ruchu dla tych osób, które zamierzają popracować nad wytrzymałością, poprawić krążenie, a przede wszystkim wzmocnić mięśnie. W trakcie treningu pracuje wiele partii ciała – brzuch, pośladki, uda, ramiona. Twoja sylwetka zostanie wymodelowana, to także znakomity sposób na walkę z cellulitem. Nabędziesz Koordynację i większą sprawność. Trening przeciwdziała również osteoporozie, poprawia pracę serca i płuc. W trakcie godziny treningu spalisz około 400 kcal.

Jeżeli szukasz innej formy fitnessu, lubisz różnorodność, a także zależy ci na pozyskaniu większej pewności siebie, postaw na Tae-Bo – trening, który przyniesie ci nie tylko korzyści zdrowotne, jak również zadba o twój rozwój intelektualny.

Jarosława Wylotek
Ilość wyświetleń: 4318

Powiązane artykuły


Google+ Obserwuj w Google+