Dieta
18 czerwiec 2014
Chyba nie ma osoby, która by nie lubiła koktajli z owoców sezonowych. Na bazie jogurtu czy mleka, z dodatkiem warzyw i ziół – smaczne, zdrowe, mogą spokojnie zastąpić śniadanie.
Sezon letni tuż tuż, zatem osoby dbające o figurę zachęcamy do wypróbowania przepisów na pyszne koktajle owocowo-warzywne. Są zdrowe, zawierają mnóstwo witamin i mikroelementów i dużo mniej kalorii niż pełnowartościowe danie. A wypijając je między posiłkami czy zamiast kolacji, łatwo możesz oszukać głód i wspomóc proces szybszej przemiany materii.

Czerwone
Koktajle na bazie truskawek są źródłem wielu witamin, takich jak: witamina C (w truskawkach jest jej więcej niż w pomarańczach), witaminy z grupy B, kwas foliowy oraz mikroelementy: potas, fosfor, wapń, magnez, żelazo.

Przepisy

Koktajl orzeźwiający:
  • Szklanka musu z truskawek
  • Szklanka musu z arbuza
  • 2 liście mięty (najlepsza będzie mięta owocowa np.: cytrynowa, jabłkowa, truskawkowa)
Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy chwilę. Koktajl idealny na letnie przyjęcia w ogrodzie!

Shoothie truskawkowe:
  • Pół kilo truskawek
  • 1 pomarańcza
  • Pół szklanki mleka np. orkiszowo-migdałowego lub ryżowego
Wszystko miksujemy do uzyskania jednolitego napoju.


photo/winnerdinners.com

Arbuzada z ogórkiem:
  • 1 kg miąższu z arbuza
  • 1 ogórek
  • Sok wyciśnięty z 1 cytryny
  • Około 1-2 szklanek wody niegazowanej (w zależności jaką chcemy uzyskać konsystencję)
  • 4-5 listków mięty owocowej
Interesujące połączenie smakowe, trzeba spróbować obowiązkowo! Pokrojone i oczyszczone z pestek (arbuz) składniki blendujemy z liśćmi mięty i sokiem z cytryny. Można koktajl dosłodzić miodem. Gotową mieszankę porządnie schładzamy w lodówce (najlepiej kilka godzin) i podajemy z kostkami lodu. Świetnie gasi pragnienie w upalne dni, a tego smaku długo nie zapomnimy.



Pamela Stanisławska-Wieczorek
Ilość wyświetleń: 8709

Powiązane artykuły


Google+ Obserwuj w Google+